Friday, April 24, 2009

KM Melaka tengok video lucah?

Keghairahan mempersendakan Pakatan Rakyat mengundang padah apabila Ketua Menteri Melaka, Dato' Seri Mohd Ali Rustam secara tidak sengaja mengakui menonton video lucah.

Ali dilaporkan bertanya kepada Adun DAP Kota Laksamana, Betty Chew Gek Cheng sama ada pernah menonton video membabitkan Exco Selangor, Elizabeth Wong dengan bekas teman lelakinya pada persidangan Dun Melaka.

"Saya nak tanya Betty betul ke isu Elizabeth tidur dengan lelaki Melayu sedangkan mereka belum berkahwin, Yang Berhormat ada tengok tak video itu," kata Ali Rustam.

Betty menjelaskan bahawa beliau tidak tahu mengenainya sebab dia tidak tengok video tersebut.

Speaker Dun, Dato' Othman Muhamad juga turut menyampuk dengan mengatakan bahawa Betty ada melihat video itu tetapi menafikannya.

Ini membuatkan Ketua Pembangkang, Goh Leong San bangun mencelah dan meminta Ketua Polis menyiasat Ali dan Othman kerana menonton video lucah dan melakukan gangguan seksual kepada wanita yang berada di dalam dewan itu.

Bagi Goh, Ali Rustam telah melakukan gangguan seksual dan patut meminta maaf serta menarik balik kata-katanya.

"Speaker tak boleh bela Ketua Menteri sebab adakah kita balik rumah tanya isteri kita ada tonton video lucah ataupun tidak.

"Ini adalah gangguan kepada Yang Berhormat wanita, Bentara wanita dan juga semua wanita yang berada di dalam dewan ini," katanya.

Ali kemudian dilaporkan cuba mengaitkan Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Nik Abdul Aziz tentang hukum orang yang belum berkahwin tetapi tidur bersama.

Betty sekali lagi bangun mempersoalkan bagaimana Ketua Menteri boleh tahu mereka tidur bersama sedangkan orang lain semua tak tahu, ini bermakna Ali mengaku melihat video lucah itu.

Suasana kembali terkawal apabila Ali Rustam merasakan ucapan lucahnya itu memakan diri lalu berhenti memperkatakan isu Elizabeth dan meneruskan ucapannya.

Begitulah rendahnya IQ dan pemahaman agama Ketua Perhubungan Umno Melaka apabila tidak dapat membezakan hukum seorang yang mukallaf dengan tidak.


Elizabeth bukanlah seorang Islam sehingga mahu disabitkan Ali Rustam dengan jenayah syariah. Banyak lagi kes jenayah syariah yang dilakukan pemimpin Wanita dan Puteri Umno tetapi tidak dibangkitkan Ali sedangkan mereka Melayu dan beragama Islam.

Bodoh sangatkah rakyat Melaka hingga sanggup berketuakan Ali Rustam?

1 comment:

Anonymous said...

Mestilah! Bila dah tua kena charge bateri oi!!! Sudah nak garang macam muda dulu.....

About Me

My photo
Rawang, Selangor, Malaysia
Anak kelahiran Melaka. Mendapat pendidikan awal dan menengah di Melaka. Meneruskan pengajian tertiari di dalam negara. Masih gagal membebaskan diri daripada dunianya - politik...